Q/A KE KOLEKCI ŠAMPIONI
Proč nebyla kolekce k zakoupení ihned po rozhodnutí o titulu po zápase se Slováckem na fanshopu či odesílána z e-shopu následující dny?
V rámci tzv. eventových kolekcí, tj. kolekcí spojených s vítězstvím v derby, v poháru či v lize, máme v posledních letech nastavený systém tzv. předobjednávek, kdy produkt není v momentě rozhodnutí fyzicky skladem, ale plánovaný objem kolekce je spuštěn do výroby ihned ve chvíli rozhodnutí a v závislosti na druhu produktu naskladněn v průměru do 10ti dnů. Tento přístup je jak ekonomický, tak ekologicky odpovědný, protože vyrobené kusy případně nemusejí být likvidovány.
Objednal jsem si produkty z kolekce Šampioni mezi prvními, ale dostal jsem je až po posledním ligovém zápase s Plzní, kde se ve fanzoně prodávaly. Proč tomu tak bylo
Na e-shopu byla spuštěna kolekce v tzv. předobjednávkách včetně termínu naskladnění kolekce pro expedici e-shopových objednávek, který byl v první fázi 31. 5. Prodej limitovaného množství ve fanzoně byl komunikován na sociálních sítích společně s informacemi o fanzoně a zvolen tak, aby fanoušci na stadionu mohli slavit přímo v této kolekci.
Proč v rámci prodeje kolekce Šampionů před posledním ligovým zápasem s Plzní nebylo k dispozici větší množství produktů?
Výroba většiny z původně plánovaného objemu kolekce byla spuštěna v momentě rozhodnutí a čas pro výrobu tak byl velmi omezený. Přesto bylo k dispozici více kusů, než se prodalo za tři měsíce při posledním titulu před devíti lety.
Svou zásilku jsem dostal výrazně později než bylo původně uvedeno při předobjednávce. Jak je možné takové zpoždění?
Velice nás tato situace mrzí a všem fanouškům se za zpoždění upřímně omlouváme.
Zájem o tuto kolekci je nad jakákoliv očekávání, zároveň mnohonásobně překonává čísla při prodeji titulové kolekce před devíti lety a u některých produktů i celoroční prodané objemy.
Našim rozhodnutím bylo tuto kolekci nikterak ne-limitovat, tak, aby se opravdu na každého šampiona dostalo a počítáme, že bude v prodeji ještě v začátku nového ligového ročníku.
Ihned po spuštění prodeje a prvních číslech objednávek, které jsou novými denními rekordy v počtu objednávek, náš produkční tým výrazně zvyšoval objednávky a výrobu produktů u nejrůznějších dodavatelů. Těm patří díky za nasazení a vycházení vstříc v prioritizaci jejich zakázek. Bohužel výroba a dodání zboží nabrala u vybraných produktů velké zpoždění vlivem špatného odhadu výrobních kapacit, dodržení našich standardů v rámci balení či označení jednotlivých produktů a problémech při přesunu zboží na expediční sklad.
Chtěli bychom také napravit chybné pochopení naší komunikace o prodlení expedice, kdy zpoždění není způsobeno ze strany společnosti adidas, ale v rámci procesu tzv. brandingu daných produktů. Naopak bychom chtěli společnosti adidas poděkovat za flexibilitu a ochotu v rámci naší spolupráce.
Jedná se o zkušenost, která je velkým ponaučením pro další podobné situace, kdy již pracujeme na opatřeních a procesech, které přinesou hladší průběh objednání, výroby a expedice zboží do budoucna.
Všem fanouškům, kteří museli na kolekci čekat déle, se omlouváme a děkujeme za pochopení.
Chyběla mi komunikace, kdy zboží obdržím.
Při spuštění předobjednávek kolekce Šampioni byl komunikován termín expedice 31. 5., který byl bohužel pro komplikace a výraznou poptávku u části produktů zpožděn. Aktualizované termíny expedice jednotlivých produktů kolekce byly zveřejněny na speciální podstránce e-shopu a také sdělovány každému zákazníkovi v rámci mailové komunikace. Zde se velmi omlouváme za opožděné informování o aktualizovaných termínech expedice.
Kamarád dostal objednávku dříve, než já a to jsem to objednal o týden dříve.
Každá objednávka je expedována v moment, kdy je skladem všechno zboží dané objednávky. Termín expedice je tedy ovlivněn termínem naskladnění produktu či velikosti s nejzazším datem naskladnění.
Vzhledem k posunu termínu dodání nestihnu zboží z osobního odběru vyzvednout vtermínu, dá se doba prodloužit?
Určitě, prodloužení je možné. Na Fanshopu vás balíček počkat po dobu, co potřebujete.
Bude kolekce Šampioni rozšiřována? Chybějí mi tam další produkty či varianty?
Ano, kolekci jsme již rozšířili v moment, kdy byly vyexpedovány všechny objednávky v rámci předobjednávek. A to z důvodu, že výrobní prioritou pro nás bylo naskladnění předobjednaných produktů.
Dále se na novinky můžete těšit i v průběhu července.