REKLAMAČNÍ ŘÁD
Reklamační řád společnosti Footballmania, a.s.
se sídlem Komunardů 1039/39, Holešovice, 170 00 Praha 7, IČ: 25596543, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 17349
(dále jen „prodávající“)
Práva kupujícího z vadného plnění (dále jen “reklamace“) musí být vždy uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem. Záležitosti tímto reklamačním řádem neupravené se řídí právním řádem České republiky. Prodávající seznámí kupujícího s tímto reklamačním řádem vhodným způsobem a na žádost kupujícího mu jej předá v textové podobě.
I. Základní podmínky uplatnění reklamace
1. Vyskytne-li se u zakoupeného zboží vada, je zájmem prodávajícího poskytnout kupujícímu takové služby, aby tato vada byla v nejkratším možném termínu odstraněna nebo ve shodě s tímto reklamačním řádem jinak vyřešena.
2. Prodávající je povinen přijmout reklamaci na prodejním místě, kde bylo zboží zakoupeno, nebo na adresách: Footballmania, a.s. Komunardů 1039/39, Holešovice, 170 00 Praha 7,
3. Kupující je povinen prodávajícímu prokázat zakoupení reklamovaného zboží, a to buď předložením prodejního dokladu, potvrzením o povinnostech prodávajícího z vadného plnění ve formě záručního listu, popř. jiným dostatečně věrohodným způsobem. Při uplatnění reklamace je dále kupující povinen prodávajícímu reklamované zboží předat za účelem posouzení i odstranění reklamované vady, uvést důvod reklamace a požadavek na způsob jejího vyřízení.
4. Kupující není oprávněn uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla prodávajícím poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny.
5. Poskytl-li prodávající kupujícímu nad rámec svých zákonných povinností či odpovědnosti za vady zboží záruku za jakost zboží, uplatnění nároků z ní se výslovně neřídí tímto reklamačním řádem, a je podřízeno pouze podmínkám prodávajícího (výrobce) ze záručního listu nebo kupní smlouvy.
II. Lhůty pro uplatnění a vyřízení reklamace
1. Projeví-li se vada na zboží v průběhu jednoho roku od jeho převzetí kupujícím, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha zboží nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
2. Kupující může vytknout vadu, která se na zboží projeví v době dvou let od převzetí. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, doba pro vytčení vady věci neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat.
3. Kupující je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu poté, co vadu zjistil. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození zboží/vady v případě, kdy kupující zboží užívá, ačkoliv o vadě ví.
4. Vyřídí-li se reklamace kupujícího opravou zboží, prodlužuje se lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění o dobu od uplatnění reklamace do okamžiku, kdy kupující opravené zboží převzal.
5. Vyřídí-li se reklamace kupujícího výměnou vadného zboží za nové, běží ode dne převzetí nového zboží nová lhůta k uplatnění práv z vadného plnění.
6. O přijetí reklamace rozhoduje prodávající přímo či prostřednictvím pověřeného pracovníka prodejny ihned. O uplatnění reklamace prodávající vydá kupujícímu potvrzení, ve kterém uvede datum a místo uplatnění reklamace, charakteristiku vytýkané vady, kupujícím požadovaný způsob vyřízení reklamace a způsob, jakým bude kupující informován o jejím vyřízení. Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout ihned, u složitých případů do 3 pracovních dnů, přičemž reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena nejpozději ve lhůtě 30 kalendářních dní, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na lhůtě delší. Reklamace je vyřízena okamžikem, kdy je o vyřízení reklamace kupující prodávajícím vyrozuměn. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
7. Kupující není oprávněn bez souhlasu prodávajícího změnit zvolený způsob vyřízení reklamace, vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není možno vůbec nebo včas uskutečnit.
8. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
9. Kupující je povinen převzít si reklamované zboží do 20 dnů ode dne, kdy byl prodávajícím vyrozuměn o vyřízení reklamace a možnosti zboží po opravě převzít.
III. Odpovědnost za vady, jakost při převzetí
1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží (a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti a jiným ujednaným vlastnostem, a (b) je vhodné k účelu, pro který jej kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil.
2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností v době, kdy kupující zboží převzal: - se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvedl nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá, a to i s ohledem na technické normy,
- zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat s přihlédnutím k provedení dle smluveného vzorku nebo předlohy, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
3. Prodávající neodpovídá za vady v těchto případech:
- vada byla na věci v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny,
- vada byla způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním či nesprávnou údržbou v rozporu s Návodem či zásahem kupujícího či mechanickým poškozením,
- vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího,
- jedná se o běžné opotřebení zboží, způsobené jeho užíváním, nikoliv o vadu,
- zboží bylo následně svévolně upraveno, změněno či spojeno s jinými předměty nedodanými prodávajícím,
- užitné i estetické hodnoty zboží byly nedbalým způsobem užívání zboží předčasně vyčerpány,
- vada se ani po důkladném odborném přezkoumání na zboží neprojeví.
4. Má-li zboží vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nového zboží bez vady (pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené) nebo opravu zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.
5. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha zboží a účel, pro který jej kupující koupil.
6. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od kupní smlouvy, pokud:
- prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s pravidly uvedenými v tomto reklamačním řádu,
- vada se projeví opakovaně,
- vada je podstatným porušením kupní smlouvy, nebo
- z prohlášení prodávajícího nebo z okolností je zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
7. Je-li vada věci nevýznamná, kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy; má se za to, že vada věci není nevýznamná. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží zboží.
VI. Náklady reklamace a řešení sporů
1. Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Neuplatní-li však kupující právo na náhradu nákladů do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
2. V případě, že prodávající reklamaci odmítne jako neoprávněnou, může se kupující, nebo po dohodě s prodávajícím obě strany, obrátit na soudního znalce z oboru a vyžádat si zpracování nezávislého odborného posouzení vady.
3. Nedojde-li k dohodě mezi kupujícím a prodávajícím, může se kupující obracet na existující systémy mimosoudních řešení spotřebitelských sporů například na systém www.vasestiznosti.cz, případně na příslušný soud.
VII. Závěrečná ustanovení
1. Kupující, který je spotřebitelem, má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy. Subjektem, který je oprávněn k mimosoudnímu řešení sporu, je Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou dostupné na webových stránkách www.coi.cz. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje na návrh spotřebitele v případě, že se spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat do jednoho roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.
2. Reklamační řád se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dnem: 9.5.2024